· 

Wat ik at op... woensdag 21 maart

Hi Journal,

Ben ik weer! Mega lang niet geschreven, maar dat schuif ik af op de studie, stage en zo nu en dan een sportsessie. Aan de andere kant, eten moet ik sowieso. Enne, m'n telefoon heb ik ook altijd bij me. Niet zo'n gek idee dus om gewoon foto's van dit eten te maken en met jullie te delen. Kan ik weer even m'n ei kwijt en hebben jullie hopelijk wat inspiratie om doorheen te scrollen. Win-winnetje hoor.

Wat ik eet op een dag

Over het algemeen eet ik bijna een week lang vrijwel hetzelfde, met uitzondering van het avondeten en de snacks. M'n lunch en 3-uurtje blijven dus 4 dagen lang onveranderd, wat ik super makkelijk vind. Ik prep elke zondag m'n lunch en ben daar maar een paar uurtjes aan kwijt. Bovendien bevalt het mij heel goed om een soort vaste basis te hebben, terugkerende maaltijden waar ik de rest van de dag omheen bouw. Je hoeft het wiel niet elke keer uit te vinden, toch? 

Toch ben ik wel super vrij in de keuze van snacks en ben ik hier absoluut niet precies in. Ja, ik "track" m'n calorie-inname. Maar een aantal dingen tel ik niet, zoals een paar paaseitjes of wat chippies. Ik denk dat ik op een dag zo'n 100-300 kcal extra eet wat ik niet bijhoud. Dat werkt voor mij het beste, van heel gefixeerd tellen word ik namelijk Spaans benauwd en ga ik júíst meer eten in bijvoorbeeld het weekend. 

  • Ik begon de dag met een snackje, namelijk drie mandarijnen en een Skinny Latte van Starbucks - de supermarkt versie. Meestal ontbijt ik niet, puur omdat dat goed voelt én ervoor zorgt dat ik later op de dag (als ik meer trek heb) meer kan eten. Yay voor meer eten :). 
  • De eerste maaltijd van de dag is m'n lunch. Vandaag was dat een courgetti met kip, Philadelphia, cherrytomaatjes en bacon. Zó lekker en super vullend. Meestal is m'n lunch ergens tussen de 450-500 kcal.
  • De tweede maaltijd was een kopje warme havermout met proteïnepoeder. Super simpel, want de havermoutpap heb ik kant en klaar bij de supermarkt gekocht. Eerlijk? Dat vind ik stiekem veel lekkerder dan zelfgemaakte havermout.
  • Maaltijd drie bestond uit een Portugees vispannetje, gemaakt door mams. Héérlijk, en daarom schepte ik een tweede keer op. Ach, als je het niet invult telt het niet toch ;).
  • Ik sluit de dag het liefst af met een lekkere snack, zoals paaseitjes, chips of een koekje. Je mentale gezondheid verdiend ook aandacht, am I right?

Reactie schrijven

Commentaren: 0