· 

TIP TEGEN CALORIERIJKE CRAVINGS

Cravings

Zit je klaar voor de tip van vandaag? Lekkere trek komt vaak genoeg voor. Daarom presenteer ik: alternatieven voor calorierijke cravings!

Er zijn natuurlijk een heleboel gezonde snacks die je kunt nemen: fruit, groenten met hummus of gewoon een groot glas water. Maar laten we eerlijk zijn, soms is dat simpelweg niet genoeg. In dat geval kun je natuurlijk gewoon toegeven aan je cravings - je hebt namelijk al eerder gelezen dat een cheatmeal hartstikke goed voor je is. Maar ben je op zoek naar een minder calorierijk alternatief? Check dat het volgende lijstje.


Craving

Chocolade

Alternatief

Chocolade ijs

 

Waarom?

Pure chocolade (54%) heeft zo'n 513 kcal en 49 gram suiker per 100 gram. 100 gram chocolade ijs daarentegen bevat 216 kcal en 25 gram suiker. Dat scheelt!


Craving

Patatje mayo

Alternatief

Ovenfriet met Remia Friteslijn

 

Waarom?

Friet uit de oven of Airfryer scheelt een heleboel olie (dus onnodige calorieën). Bovendien is Remia Friteslijn de perfecte vervanger voor mayonaise, en heeft het slechts 100 kcal per 100 ml.


Craving

Caloriebom bij de Starbucks

Alternatief

Zwarte koffie met (3 pompjes) suikervrije siroop

 

Waarom?

Cafeïne? Check! Zoete smaak? Check! Instagram-waardige Starbucksbeker? Check! En dat allemaal zonder de 400 kcal die een Starbucksdrankje al gauw kan zijn. Zeker een aanrader!

 


De uitdaging die je vandaag meekrijgt: probeer een alternatief te vinden voor jouw meest voorkomende craving. Succes!

Reactie schrijven

Commentaren: 0