· 

EIWITRIJKE SNACKS OP STATION AMSTERDAM CENTRAAL

Amsterdam Centraal Station

NS is waarschijnlijk Nederlands meest beklaagde bedrijf. Of je nou ervaren treinreiziger bent, of slechts sporadisch zo'n gele rakker instapt: we hebben allemaal wel eens met vertraging op het station gestaan. Lastig, maar het wordt extra vervelend rond etenstijd. Je maag knort en hongerig kijk je rond. Hoe kies je in zo'n situatie voor de meest verantwoorde en eiwitrijke snacks? Geen zorgen, ik ging naar Amsterdam Centraal Station en zocht het voor je uit.


Eiwitrijke snacks

1. Cookies

 

Crave je naar een lekker, zoet koekje? Dan gaat deze er vast wel in. De Complete Cookies van Lenny&Larry's zijn eiwitrijk, vegan approved en vooral errug lekker. Check de verschillende smaken bij Sissy Boy in de stationshal op CS. Tip: Snickerdoodle is mijn absolute favoriet.

 

Per heel koekje

380 kcal/12 gram vet/54 gram koolhydraten/16 gram eiwit


Eiwitrijke snacks

2. Let's salsa

 

Wist je dat je tegenwoordig ook de Salsa Shop op Amsterdam CS kunt vinden? Dit Mexicaanse fastfood restaurant werkt met verse ingrediënten, wat de lekkerste taco's, salades en burrito bowls oplevert. Kies bijvoorbeeld voor een:

  • chicken salad met
  • roasted corn;
  • pico de gallo &
  • salsa verde

En je hebt een vullende, eiwitrijke maaltijd. Opeens lijkt de vertraging van je trein een stuk minder erg.

 

Geschat

400 kcal/26 gram koolhydraten/10 gram vet/52 gram eiwit


Eiwitrijke snacks

3. Eitje bij de Ap

 

Natuurlijk kun je iedere willekeurige AH to go inlopen voor een grote bak kwark, broodje kip of Optimelletje met extra proteïnen. Maar wist je dat de Albert op Centraal Station ook gekookte eitjes met peper en zout verkopen? Ideaal voor de kleine trek, of misschien als beleg op eerdergenoemd broodje?

 

92 kcal/6 gram vet/0 gram koolhydraten/7 gram eiwit


Eiwitrijke snacks

4. Loei lekkere yoghurt

Een van mijn favo spots op Amsterdam Centraal is toch wel de Yoghurt Barn. Maak je yoghurtje extra healthy én lekker en bestel hem als volgt:

  • Magere yoghurt met
  • lange vingers;
  • geraspte kokos &
  • pecannoten

Hmmm, als dat niet verantwoord genieten is!

 

Geschat

284 kcal/17 gram vet/17 gram koolhydraten/10 gram eiwit

Reactie schrijven

Commentaren: 0