· 

KWARK OF YOGHURT? DIT IS DE BESTE KEUZE

Kwark of yoghurt

Iedereen weet: een bakje zuivel is da bomb dot com. Je kunt het toppen met álles, van chocolade tot fruit en van noten tot granola. Maar ehh, wat neem jij dan als basis? Ga je voor creamy yoghurt, of voor eiwitrijke kwark? En wat is nou eigenlijk beter voor je? Laten we daar eens wat dieper op in gaan.

Kwark of yoghurt: de voordelen

We beginnen met yoghurt. Naast dat dit súper lekker is - en qua smaak dus mijn voorkeur heeft - is het ook nog eens erg gezond. Yoghurt zit namelijk bomvol goede bacteriën. Deze bacteriën zouden goed zijn voor je darmen en bepaalde infecties kunnen helpen voorkomen. Daarnaast vind je in yoghurt allerlei vitaminen en mineralen. Echt een superfood dus!

 

Benieuwd wat kwark je te bieden heeft? Nou,  hoewel er best wat eiwitten in yoghurt te vinden zijn, wint (magere) kwark het op proteïne gebied. En juist die eiwitten zijn essentieel wanneer je regelmatig sport. Ze komen van pas bij spieropbouw en houden hierdoor je vetverbranding (metabolisme) zo hoog mogelijk. Bovendien geven eiwitten een vol gevoel, waardoor je minder snel trek krijgt en naar iets fouts graait.

 

Dus, wat nu?

Oké, beide producten hebben voordelen. Dus hoe maak je een keuze? Ga je voor de gezondheidsvoordelen van yoghurt, of voor de eiwitten van kwark? Mijn oplossing: een flinke bak met kwark én yoghurt! Zo heb je de lekkere milde smaak van een bakje yoghurt en de vullende eigenschappen van een portie kwark. Top het met je favo fruit, chocolade of noten en je bent good to go. Het is eindeloos variëren met dit gezondheidsbommetje!


Reactie schrijven

Commentaren: 0